Strony

22 lutego 2016

Duble literowe - ćwiczymy spostrzegawczość i rozpoznawanie liter

Alfabet pierwsza klasa

Cześć, dziś prezentuję literowe duble, które wykonałam dla moich pierwszaków. Dzieci grały już kilkukrotnie i świetnie siębawiły. Początki nie były łatwe, ale szybko "załapały" o co chodzi. Myślę, że gra świetnie poprawia spostrzegawczość, ale też utrwala kształt liter.



Jeśli szukasz gotowych zestawów Double, m.in. ortograficznych, zajrzyj na Allegro KLIK




Dzieci powinny rozponawać litery, mimo różnych czcionek, strony z jakiej ją widzą i wielkości. Grę zrobiłam w dwóch wersjach: wszystkie litery pisane jedną czcionką oraz litery pisane różnymi czcionkami. Pominęłam problematyczne litery np. I, l oraz litery podobne do siebie np. p, d, u, n, aby nie było niepotrzebnych problemów w czasie gry.

 Potrzebne będą wydrukowane, wycięte i najlepiej też zalaminowane karty. 
Linki do plików pdf znajdziecie na samym dole.

Duble literowe

Duble literowe


Duble literowe dobble pomoce dydaktyczne
 Duble literowe
JAK GRAĆ?
Podaję dwa warianty: pierwszy, tradycyjny, a drugi opracowany przeze mnie.

WARIANT I
Dzielimy dzieci na 2-4 osobowe grupy. Dla każdej grupy powinniśmy mieć przygotowany jeden zestaw kart.
Karty rozdajemy pomiędzy graczy obrazkami do dołu. Na środku odkrywamy jedną kartę. Na znak wszyscy gracze odkrywają pierwszą z kart na swoim stosie. Kto pierwszy odnajdzie i nazwie wspólną literkę dla swojej karty i karty na środku stołu, kładzie swoją kartę na środek. Wygrywa ten, kto jako pierwszy pozbędzie się wszystkich kart.

WARIANT II
Dzielimy dzieci na 2-4 osobowe grupy. Dla każdej grupy powinniśmy mieć przygotowany jeden zestaw kart. Grupa wybiera rozdającego*.
Każdy otrzymuje 4 karty, które kładzie przed sobą na stosiku, literkami do dołu. Resztę kart kładziemy na środku.
Rozdający odkrywa jedną kartę ze środka i na jego znak gracze odkrywają po jednej karcie ze swoich stosików. Kto pierwszy odnajdzie i nazwie wspólną literę dla swojej karty i karty na środku, zabiera kartę na spód swojego stosika. Gra kończy się, gdy wszystkie karty ze środka stołu zostaną rozegrane. Gracze przeliczają swoje karty. Wygrywa ten, kto ma ich najwięcej.
*Jeśli macie tylko 2 grupy, tak jak ja, sami możecie być rozdającymi.
  Rozdający może być jednocześnie graczem, ale nie musi- moje pirwszaki dały radę.

Duble literoweDuble literowe


4 komentarze: